Vanliga frågor

  1. Jag har inga inloggningsuppgifter, kan jag boka på internet ändå?
  2. Har ni Wifi på bussen?
  3. Varför är mina poäng borta?
  4. Finns det någon rabatt för mig som åker ofta med Merresor Express?
  5. Mina pengar har dragits men jag har inte fått någon biljett.
  6. Kan man betala sina biljetter via faktura?
  7. Det står att det inte finns några turer det datum jag har valt att resa, varför?
  8. Jag har ingen e-postadress, kan jag boka ändå?
  9. Måste jag visa biljetten för chauffören?
  10. Hur avbokar jag min biljett?
  11. Hur bokar jag om min resa?

1. Jag har inga inloggningsuppgifter, kan jag boka på internet ändå?

Ja, det behövs inget inlogg för att boka biljett.

2. Har ni Wifi på bussen?

Ja. De flesta av våra bussar är utrustade med Wifi.

3. Varför är mina poäng borta?

Att du inte kan komma åt dina poäng kan bero på flera olika saker.

1. Du har använt alla dina poäng. Vi har slutat med den här produkten så det går tyvärr inte att fylla på med poäng.

2. Du är inte inloggad. Titta uppe i höger hörn på skärmen om det står logga in eller logga ut. Om det står logga in är du inte inloggad, om det står logga ut är du inloggad.

3. Du har loggat in på fel konto. Logga ut, och logga sedan in med samma användarnamn och lösenord som du var inloggad med när du köpte Rabattkortet.

4. Finns det någon rabatt för mig som åker ofta med Merresor Express?

Nej, vi har tyvärr inga rabatter.

5. Mina pengar har dragits men jag har inte fått någon biljett.

Om du inte har fått någon bokningsbekräftelse så är inte resan bokad. Om inte resan är bokad så har heller inte pengarna dragits från ditt konto. Men beroende på hur långt du har gått i bokningen/betalningen kan pengarna ha reserverats på ditt konto. Pengarna är tillbaka på ditt konto inom 5 bankdagar.

6. Kan man betala sina biljetter via faktura?

Tyvärr inte just nu, men inom kort kommer det gå att göra en fakturabetalning via Klarna.

7. Det står att det inte finns några turer det datum jag har valt att resa, varför?

När det står "inga avgångar hittades för valt datum" kan det bero på två saker. 

1. Du har valt en hållplats som inte trafikeras den dagen du vill boka.

2. Vi har inte öppnat önskat avresdatum för bokning än. Merresor Express har öppet för bokning ca 3 månader framåt i tiden.

8. Jag har ingen e-postadress, kan jag boka ändå?

Ja. Det krävs inte att du har en e-postadress för att du ska kunna boka biljetter via merresorexpress.se. Bekräftelsen skickas förutom på e-post även som ett vanligt SMS till det mobilnumret som du uppger när du bokar biljetten.

9. Måste jag visa biljetten för chauffören?

Du måste kunna visa biljett eller bokningsnummer för chauffören när du stiger ombord.

10. Hur avbokar jag min biljett?

Du börjar med att klicka på avboka i huvudmenyn.

I fältet för bokningsnummer skriver du in ditt bokningsnummer. I fältet för e-postadress skriver du in samma e-postadress och/eller telefonnummer som du uppgav när du gjorde bokningen.

Därefter klickar du på visa bokning och väljer sedan vem/vilka resenärer som ska bokas av.

Alla biljetter kan avbokas.

Hur vet jag vilken e-postadress eller vilket mobilnummer jag uppgav vid bokningen? Enkelt! Den e-postadress / den telefonen vi skickade ut din bokningsbekräftelse till är den e-postadress/telefonnummer som du uppgav i bokningen.

11. Hur bokar jag om min resa?

En ombokning görs i två steg.

1. Du börjar med att boka av din befintliga resa.

2. Du bokar en ny resa på önskad tid.

F: Vad händer med mina pengar, jag har ju redan betalat en resa?

S: Resan du avbokar återbetalas inom några dagar, förutsatt att du har ett om- och avbokningsksydd och att resan är avbokad i tid. Dvs senast 1h före avgång.